8 oktober 2011

Off to school

Jag blev tillfrågad om jag ville göra lite alster som skulle visas på Formex som var i början av september och det ville jag såklart. Till min stora glädje fick jag hem den fina papperskollektionen Off to school från Fancy Pants. Så fort jag såg de små papprena i storlek 6 x 6 så visste jag att jag ville göra ett litet minaibum med fotografierna från förra året när vår lilla tös började förskoleklass.


Albumet är gjort av ett cardstock som jag skar i två remsor 12 x 30 cm och som jag sedan bigade och tejpade i ihop med varandra. Det färdiga albumet mäter 10 x 12 cm.


Baksidan höll jag enkel med endast det läckra pappret med alfabetet.


Det blev tre uppslag i albumet som jag dekorerade med fina små foton, diverse utklippta detaljer från mönsterpapprena samt några stickers från samma serie.



Jag sydde en brun söm med symaskinen runt varje sida för att rama in sidan lite.


Här ser man hur jag vek ihop hela albumet och hur jag klistrat fast bandet som jag knyter ihop albumet med.



 Jag har använt följande material:

Brun och beige cardstock
Mönstrat papper: Fancy Pants Off to school i storlek 6 x 6  
Band: Swirl Soft Blue #CI170314
Bokstäver: Stickers Fancy Pants Off to school
Dekorationer: Stickers från Fancy Pants Off to school


Allt material finns att köpa hos Engströms Artstudio.

I morgon visar jag fler alster gjorda med denna fina papperserie...
Välkomna tillbaka då!

3 kommentarer:

jenny/e.j.m sa...

Men åååh så fiiin=)

Kram
Jenny/e.j.m

La Vikinga sa...

Urgulligt! Både ditt album och din tjej!

Ha så kul nästa helg! Lilo berättade!

Charlotta / La Vikinga

Chris_P sa...

Superfint!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails