15 oktober 2011

En liten anteckningsbok

Idag ska jag visa en liten bok som jag har gjort för att samla alla fina citat och dikter som jag hittar lite här och där. Jag tog vanliga kopieringspapper och skar ner dem med hjälp av min DreamKuts från Zutter. Den är toppen när man ska skära många ark papper. Fram- och baksidan har jag gjort av en bit carstock och ett Mist-a-bles papper från Pink Paislee. Det är ett perfekt papper att mista och färga in. Det är blankt och upphöjt på vissa ställen så färgen fäster lite olika. För att färga in mitt papper använde jag The Paint System Crystallina blue från Tattered Angels. Det är en förpackning med två mister samt en Glimmer Glam och en Glimmer Glaze, alla färgmatchade! Min lilla bok satte jag ihop med hjälp av min BIA från Zutter.



Framsidan dekorerade jag med en läcker journaling tag från Pink Paislee som jag bl.a. färgade in med en grön Glimmer Mist. De vackra rosorna är från Prima och även de små fina blingstenarna. Rosa band och två fina charms blev pricken över i.




Jag har använt följande material:

Blått Cardtock
Papper Mist-a-bles från Pink Paislee
Journaling tag: Mist-a-bles från Pink Paislee #00512
Blommor: Prima #553333
Bling: Prima #551445
Band: Soft Pink Grind Band # GI170281 och Glimmer Ribbon från Creative Impression
Charms: Art nr 11810-3001
Färg: The Paint System Crystallina blue #15693

Allt material finns att köpa hos Engströms Artstudio!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails