20 oktober 2011

Klet och kladd...

Tävling nr. 4 hos Scraptorget går ut på att kladda "så mycket man orkar" med Mist, Akryl, Gesso och annat. Jag hade såååå roligt när jag gjorde min layout härom dagen. Den är väldigt annorlunda mot vad jag brukar göra...men jag gillar den jättemycket...och detta gav verkligen mersmak...


 Jag började med att täcka min vita cardstock med massor av färgglad Glimmer Mist. När det hade torkat stämplade jag på ett tjockt lager med vit Gesso med hjälp av bubbelplast. Jag har också stämplat med diverse stämplar och svart stämpeldyna. Sist duttade jag på lite Akrylfärg lite här och där...

 
En doilies utstansad med en dies från Cheery Lynn Designs i gult får symbolisera solen. De stora blommorna i gult och orange är fula blommor från Panduro som jag piffat till med snygga brads i mitten. Mina favoritbokstäver kommer från Prima.


En gammal metallram från Panduro som jag har haft länge i min låda kom nu äntligen till användning. Den fina hjärtspetsen under fotot är också utstansad med en dies från Cheery Lynn Designs likaså de små fjärilarna.


Det var sååå roligt att göra denna layout så här hemma kommer det att kladdas och kletas en hel del fram över med färg...

6 kommentarer:

Martina sa...

Vad fin och färgglad. Tycker också det är svårt med "klet och kladd"... Men det är väldigt kul! =)

Marja Seidemo sa...

Snyggt!!! My kind of styleee;)

La Vikinga sa...

Ja det var verkligen massor av kladd! Snygg och glada färger gillar jag!

La Vikinga

Lilla07an sa...

Helt fantastisk. Du har verkligen kladdat så mycket du orkar. Och jag älskar varje centimeter av den! Det här måste du lova mig att du gör fler gånger!
/Maria

Cattis sa...

Den är tokläcker!! Gillar färgerna och allt du har på denna layout!! =)

Katja/MezzaNotte sa...

Hur läcker som helst!! Häftigt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails