20 april 2012

Project Life - Vecka 2


 Vilket aprilvänder vi har...igår sken solen och idag faller det snöblandat regn! Men snart är det maj...
Tack för alla snälla kommentarer om mitt Project Life! Det är alltid lika roligt att höra att man kan inspirera andra!:)

Här kommer nu vecka 2...




Jag har valt att skriva mycket av min text på datorn och sedan skriva ut. Det går fortare så tycker jag och så får jag plats med mer text för min handstil är ganska stor. Jag fyller ett A:4 papper med text och sen skär jag ut små remsor och klistrar fast. Jag använder fonten Traveling Typewriter som ser ut som en maskinskriven text.


Jag har valt att använda de färdiga "Title Cards" som var med i det "Core Kit" som jag köpt från Beccy Higgins. Dels för att få det enhetligt och dels för att det spar tid...men jag gör om dem så klart lite för att få dem lite personliga.


Det finns massor med gratis journalingkort  på nätet att ladda ner och själv skriva ut. Det är bara att Googla så hittar ni massor!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails