4 april 2012

Mumin

 Denna månad är det tema Litteratur och Asien i Creativicas blogg...visst låter det spännande!

Det finns väl ingen unge här i Sverige som inte vet vad Mumintrollen av Tove Jansson är för några!? När vår yngsta lilla tös, Siri var nyfödd fick hon en så söt pyjamas med Munintrollet på i present. Jag sparade etiketten som satt på för den "kunde vara bra att ha" någon gång. När jag härom dagen satt och gick igenom lite gamla foton hittade jag dessa...de passade ju bra att scrappa nu när vi har tema Littteratur  i Creativicas blogg...


Jag rev ut två sidor ur en gammal bok för jag tyckte det passade bra. Det är ju inte syrafritt men det bryr jag mig inte om längre. Detta är första gången som jag scrappar foton som inte är tagna vid samma tillfälle. Men jag gillar det så det kommer jag nog att göra fler gånger...


Vilken tur att jag sparat den gamla etiketten för den passade ju bra som dekoration här på layouten.


Jag har sytt lite sömmar med symaskinen för jag tycker att det blir fina detaljer på layouten. Den vita fina blomman fick några stämplade blad.



Jag har använt följande material:

Cardstock: Vit  och ett grönt med scallopkant
Mönster papper: Prima Annalee Collection "Sonnet", Landstoken AB Bon Appetit / Middag för två och Maja Design Sommartider "Lunch i det gröna"
Bokstäver: Echo Park Merry Christmas samt några gamla jag hade hemma
Band: Rosa
Stämplar: Forever Friends Black & Gold Clear Stamp Collection
Dekorationer: Vita blommor från YouDo och Brads Collection Pastell
Häftprodukter: Tombo Mono Multi Liqud Glue och Stick it! 3D foam dots


Allt material finns att köpa hos Creativica!


3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Åh va fint, jag gillar massor!!!
KRAM!

Zima sa...

Vilken härlig layout! Pricken över i:et är den där sparade mumin etiketten, passar så bra till den söta pyjamasen! Och kortet på din dotter då hon "lipar" är jättefint!

Jag vill passa på att tacka dig för din fina kommentar i min blogg! Jag är ganska ofta inne i din blogg men kommenterar alldeles för sällan...

Eftersom jag tycker om det du gör och du inspirerar mig så har jag gett dig en Liebster award. Gå till min blogg och titta!

Önskar dig och din familj en härlig påsk!

Maria

MiaS sa...

Mycket vacker layout! Underbar bild på Siri när hon räcker ut tungan - sööt :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails