4 januari 2012

God fortsättning...

 ...på det nya året! Här hemma har vi jullov denna vecka. Vi tar det lugnt...sover länge, pysslar, gör små utflykter, läser böcker, ser på TV, badar i badkaret och bara myser. Att bara få sova lite längre på morgonen är härligt...

Har ni några mål för det nya året? Det verkar vara ute att prata om nyårslöften...alla pratar istället om mål. Jag har lite tankar om det nya året och några mål jag vill sträva mot. För det första vill jag MÅ BRA...inte bara fysiskt i kroppen utan må bra på alla plan. Det innebär att äta bra mat, motionera några gånger i veckan, få tillräckligt med sömn, ta hand om mig själv, läsa böcker, inte skjuta upp saker, sluta ha dåligt samvete, vara ute i god tid, inte stressa, njuta av vardagen, uppleva saker med familjen, rensa och få ordning i hemmet...ja listan är lång på hur jag ska må bra!:)

Jag vill också detta år KONSUMERA MINDRE...det låter tråkigt men jag vill minska på berget av saker. Dvs inte köpa några onödiga prylar utan tänka efter en eller två gånger om vi verkligen behöver saken. Sy och fixa saker på egen hand till hemmet...jag har redan massor med idéer och material finns här hemma. Jag ska försöka mig på ett KÖPSTOPP av scrapsaker och istället fokusera på att använda saker jag har!

Jag vill också UTVECKLAS KREATIVT så som att utveckla min scrapstil och testa en massa nytt...hur jag ska göra det kommer i ett annat inlägg...

 Oj, detta blev långt...hoppas att någon orkade läsa allt!:)

Till sist vill jag visa en liten sneak peek...Whimsie Doodles släpper nya stämplar i morgon... Jättefina!!!


Välkomna in och titta då!

2 kommentarer:

Aase sa...

Kloka tanakr om det nya året!!

kram Aase

Laila sa...

Vill bara glida in och tala om att jag är här nu igen. ;-) Den här gången för att önska att du får ett helt underbart 2012 ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails