14 juli 2009

Livet som tvåbarnsmamma...


Idag är Siri 10 dagar gammal och vi har väl inte riktigt hittat några rutiner ännu. Vi tar dagen som den kommer. Men det verkar som om hon sover MYCKET. Hon har långa sovpass på dagen, blir galet snuttig på kvällen och sover från ca 24:00 till 05:00...äter...och somnar igen till ca 09:00. Ellen älskar Siri och vill vara med på allt och vill bestämma mycket. Det går knappt att byta blöja utan att Ellen ska vara med...hon sköter "spännena" (Ellens ord) dvs tejpen på blöjorna och är den som väljer kläder. Ellen har blivit lite svartsjuk och har fått många arga utbrott...det är inte lätt att plötsligt behöva dela mamma och pappa med någon annan. Vi har många diskussioner varje dag...varför måste Ellen borsta tänderna när inte Siri gör det och varför får Ellen inte vara uppe lika länge som Siri?! Det är inte lätt att både vara stor och liten samtidigt...

Tänk att jag har två fina flickor i mitt liv nu...det är ofattbart! Vilken otrolig gåva det är att få dela sitt liv med två barn. Har ännu inte riktigt fattat att vi nu är fyra i vår familj...

Siri två timmar gammal.


På pysselbordet ligger det nya fina blommor som jag beställde för länge sedan, fyra nya Spellbinders och nya stämplar. Pysselsuget är STORT men jag har inte ro att sätta mig och pyssla... men det kommer väl... Så här långt pysseluppehåll har jag nog aldrig haft sedan jag började scrappa 2006. :)

Stort tack för alla gratulationer!

Tjingeling!

17 kommentarer:

Millan sa...

Så kul att få en liten inblick i hur din vardag har förändrats! Tycker verkligen om första bilden på er tre. Man ser liksom glädjen!

Margaretha sa...

Har tittat in lite nu och då för att se vad ni skulle få. Och det blev ju en stilig tös. Njut av tiden nu den går alldeles för fort. Från en med sex barn och tre barnbarn, så ja vet....Du gör jättefina kort, jag har bara hållit på sen förra hösten. Så jag har mycket att lära mej !!!

Morfen sa...

Vilken tjejtrio!! :D Så fina alla tre och nykomlingen, hon är så vacker, så söt.. ja sådär alldeles skrynkligt fantastiskt som bara en liten bäbis kan vara. GRATTIS!!!

zizzi sa...

Åhh så underbart söta era döttrar är!!!! Vet precis hur lite tid du har nu! Njut och ta hand om er!

jenny sa...

Åh sååå fin hon är!
Det skall bli så kul att se henne sedan. Moa tjatar för fullt om när vi skall träffa Ellen. Berättade att Ellen hade fått en lilla syster, så Moa är nog väldigt nyfiken på Siri oxå.

Sänder en stor KRAM till er alla.
Jätte fina foton på er alla tre.

Yoli Design sa...

åhhh så härligt ni ser ut att ha det! ja, en annan önskade att hon kunde bli förstagångs mamma iaf!! :D ja, men det kommer det kommer hihi! :P
Näääär??

Ja, det är klart att hon är lite avis... å samtidigt superstolt...
Jag vet hur det är... som äldsta syskon har man ju alltid få stå vid sidan å titta på! :D Men så har man ju också hjälp till att ta hand om alla de små liven också! Å det får man ju igen nu i efterhand! :D Mååånga gosiga stunder!

Kraaaaaaaaaaaaaam

Millanprillan sa...

Som jag längtat efter bilder på det lilla knytet! Supersöt, man blir alldeles rörd när man ser en sån liten. Gillar också den övre bilden!
Kram på er!
/Millan

Miaa sa...

Grattis till den lilla!! Vilken otrolig lycka!!!
Kram Miaa

Karolina/karehed sa...

Åh, så härligt att se er tillsammans! Vilken liten guldklimp ni fått, hon är helt underbar :)
Kram Karolina

Therese sa...

Fina lilla Siri och fina stora Ellen, jag håller på att göra egna grattiskort till barnen tills på måndag, får se hur dem blir. Undrar hur jag ska kunna koncentrera mig på att sy sen när syjuntorna satt igång igen, jag tror att Siri kommer få all uppmärksamhet då men vi får se.

Hälsa familjen så ses vi snart!

Kram Therese

Elina sa...

Vilken fin familj! Stort grattis!

Jenny Bergvall sa...

GRATTIS VÄNNEN!! Vilken fin liten tjej. Fotot på er tre tjejer är fantastiskt vackert.. man ser lyckan som någon annan här också sa.
Har missat din blogg ett tag nu skall jag lägga upp dig i min länklista...så jag ser när du uppdaterar och kan komma hit oftare.

Tack för dina värmande ord i min "enkät"
Vin får det bli snart! Vin o scrap!
Hojta till när du kan ta en ammningspaus ;-)

Meri(txell) sa...

STORT GRATTIS, Helen! Har tänkt på dig en del och igår kom jag från semestern och tänkte jag var tvunget att kolla direkt! Grattis, Siri, och välkommen till världen! Livet som två barnsmamma är inte alltid lätt men vilken glädje! Ni ser helt fantastiska ut! Hoppas DU mår bra, vilar och får mycket hjälp! Ha det bra så länge så hoppas jag vi kan träffas snart och träffa lilla Siri!!
Stor kram!

sari hänninen sa...

moderskapet klär dig!

Cattis sa...

Men Stort Grattis!!! =D Vilka ljuvliga foton! Hon är ju sååå söt!

Kramar/Cattis

Cath. sa...

Vilka fina foton! Nej, det är inte lätt att få ett syskon, roligt och lite känsligt också att få dela föräldrarna med ett nytt litet syskon och helt plötsligt ska man vara så stor. Men det går säkert jättebra.
Kram på er!

Theresa/Tette sa...

Stort Grattis! Oh vad fantastisk bilden är på er tre, och jag kan tänka mig att storasyster är stolt!
Hoppas vi syns snart!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails