23 juli 2010

Nu har jag bestämt mig...

Nu får det vara nog med scrapshoppandet! Jag har saker i överflöd och papper som säkert kommer att räcka i många år framåt...nu gäller det att verkligen börja använda sakerna! Tidigare under året var jag med i en utmaning på Pyssel.net den handlade om att skapa 100 alster av allt gammalt man har hemma och inte köpa något nytt under tiden. Jag gjorde 100 alster på ca 4 månader men jag "fuskade" några gånger med inköp...

Nu har jag bestämt mig för att hoppa på den utmaningen igen! Jag ska göra 100 alster och bara använda sånt jag har här hemma och inte köpta något nytt. Det är ca 3 månader kvar till mässan i Göteborg som jag ska åka till och fram tills dess är det köpstopp!

(Jag har två undantag...mitt månadspaket från The Scrapbook Nook och Mollys scrapbooking. Lite måste man få unna sig...vi lever ju bara en gång...;))

ANNANNA skrev på på Pyssel.net att...
"...det jag känner att jag verkligen släppt iom den här utmaningen är det där egentligen väldans fåniga sparandet, att köpa saker å sen inte vilja använda dem för att jag har bara en, de är så fina, jag väntar till ett bättre tillfälle etc... Den där grejen funkar ju inte, för vad ska man ha sakerna till om man inte använder dem..."

Hon har sååå rätt!!

Precis så känner jag också...men varför ska det vara sååå svårt! Jag har jättesvårt för att använda nya fina saker...tänker alltid att de här ska jag spara till något riktigt fint projekt och sen blir de liggandes där! Hur ändrar man sitt beteende!?

Jag har alltid haft sååå himla svårt att använda nya fina papper och dekorationer...de får gärna ligga till sig ett tag! Men det har varit så att jag har köpt nytt hela tiden och så har sakerna blivit liggande och blivit "gamla" men då känns det ju liksom inte lika roligt att använd det...eftersom det känns gammalt... Hmm, detta beteende måste jag verkligen försöka ändra på...

Finns det fler som har samma beteende och problem?

Hjälp!

5 kommentarer:

Hildur sa...

Har exakt samma problem! Köper på mig en massa men som sen ligger i en hög! Ska på 2 mäasor i oktober så det är köpstopp! :-)
Ska nog hoppa på den utmaningen! Allt gott och du gör finfina saker! Hälsningar Birgitta

Millanprillan sa...

Hihi, känner igen mig alldeles för väl! De där perfekta tillfällena man väntar på hinner ju både komma och gå, men då har man redan hunnit glömma vad det var man skulle använda just det speciella till... ;)

Kram på´re!

/Millan

Annelie sa...

Japp, här är en till :-) Har alldeles för mycket som ligger oanvänt. Så just nu har jag, framförallt, bestämt mig för att använda mig av de papper jag redan har. För ligger de för länge så blir det som du sa att man tröttnar på dem.
Men är det inte lite konstigt...att trots att man har en massa papper, både cardstock och mönsterpapper, så är det alltid någon nyans man saknar och skulle behöva just där & då!?

La Vikinga sa...

Håller definitivt med!
Är pigg på att köpa nya fina papper (och gärna nästan hela serien så att det ska kunna "kombinera" - som om jag skulle göra 10 LO av samma papper...) och sen nya fina blommor och sen när det är REA vill man ju göra fynd..

Ska också leta upp den där sidan med 100 LO av sitt existerande Stash, har du länkat till den?

Charlotta

Nelle sa...

Det här verkar vara helt perfekt för mig och precis vad jag behöver!! Jag tänker hoppa på detta med start idag :) 100 alster är förstås väldans många, men....(kastar ett öga bort mot scraprummet) det finns nog material till det ;)

Kram Hobbydraken

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails