22 juli 2010

Ett litet häfte

Det har ordnat sig med datorn som tur är...min snälla make satt uppe halva natten och installerade om den. Det är mycket jobb kvar att få ordning på allt men den fungerar nu i alla fall! Skönt! Jag har inget fungerade program för bildredigering, så bilder på mina nya "8 is enough"alster får vänta...

Istället visar jag en sak som jag har gjort åt Scrapmoment.com. Jag har gjort ett litet häfte som jag har liggande vid datorn. Här skriver jag ner alla vackra citat och annat tänkvärt som jag "ramlar över" på nätet.

Tanken är att jag sen ska använda häftet när jag scrappar. Det är bra att ha allt samlat på ett ställe då så man slipper leta...

Häftet är "bundet" med 2st clips från den så otroligt användbara Handy Clip som ni hittar hos Scrapmoment.com. Bandet och den urgulliga lilla snigeln kommer också från Scrapmoment.com.

Precis som detta söta pärlemorhjärta som finns i flera olika färger och storlekar.

Ett litet tips: Det är ofta som vissa bokstäver tar slut när man använder Thickers eller alfabets stickers...eller hur!? När jag skulle göra detta häfte så hade jag slut på bokstaven T. Men jag gjorde egna...jag klippte till två X och fick två T:n...smart va?;)

Imorgon tänkte jag delge er lite tankar omkring mitt skapande bland annat...

Välkomna tillbaka!

1 kommentar:

Outi sa...

Vilken fin citatbok! En sån skulle nog jag också behöva. Tack för alla dina andra tips också, det är så roligt med kreativa personer som du, som löser problem på sitt eget vis.

Jag gillade ditt tips om att använda stämpeldynans lock som akrylkloss. Fiffigt!

Kram, Outi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails