19 maj 2012

Lika tjock som mor

 Jag fick hem helt underbara papper från Maja design! Tjocka och härliga i vackra färger. Jag letade fram ett gamalt foto som jag länge velat scrappa men inte hittat de rätta papprena till...men nu så...

Rosa och brunt är så fint tillsammans tycker jag. Det blev en layout i lite romantiskstil med vit spetskant, knappar och sydda sömmar. Av spillbitar som blev över gjorde jag snabbt ett kort...


 Blomman av ostduk hade jag först tänkt ha på layouten men så tyckte jag inte att den passade in så den hamnade på kortet istället.


Jag har använt följande material:

Cardstock: Brun
Mönster papper: Maja Design Vintage Summer Basics 1908 och 1909
Bokstäver: Några gamla jag hade hemma.
Stämplar: Forever Friends Black & Gold Clear Stamp Collection samt textstämpel från Tingtura.
Dekorationer: Ostduk, Charms från Jewellery Maker och knappar i brunt
Band: Papperalla storprickigt band
Häftprodukter: Tombo Mono Multi Liqud Glue


Allt material finns hos Creativica!


1 kommentar:

Frippan - Pyssel&Sånt sa...

Jättefint kort och LO. Kortet är bara så snyggt med färgerna å den tussiga blomman fin stämpel å band.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails