4 augusti 2010

8 is enough #2 - Färdig!

Detta med "8 is enough" var ju så kul när jag testade det så jag gjorde ju i ordning ett kit nr 2 också. Kommer ni ihåg att jag visade det här kitet för några veckor sedan?...


Jag gjorde två layouter och två kort av grejerna. Men jag kunde inte låta bli att lägga till några små saker denna gång...

När jag gjorde den första layouten utgick jag från denna fina skiss som Sockergrynet ritat.


Min tolkning av skissen blev så här...

Allt material är från kitet men jag var bara tvungen att tjuva några bokstäver från Alfapet och klistra fast. Men säg inte det till Ellen...;)


Den andra layouten blev så här...

Tyckte inte att bokstavsstämplarna passade på denna layout så jag gjorde egna bokstäver och sydde fast med symaskinen. En knapp och en liten "biljett" kunde jag inte låta bli som låg på skrivbordet så de hamnade på layouten...

Korten jag gjorde av samma kit blev så här...


Den otroligt söta stämpeln är en digital stämpel från C.C. Designs.

Nu dröjer det ett tag innan jag plockar ihop mitt "8 is enough" kit nr 3...men bara till den 21 augusti då jag ska på scrapträff och tänkte packa light!:)

2 kommentarer:

Scrapmoment Hellen sa...

Oj vad du jobbar! Inspirerande som vanligt!!! Nu har jag börjat nedräkning tills jag får sätta mig ner vid mitt scrapbord! Flyger hem på tisdag! Yippi!

Kram å vi hörs!!!
//Hellen

Sockergrynet sa...

Vad roligt att du tolkade min skiss, så snyggt det blev!! Härliga alster!

kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails