3 januari 2013

Nytt år...nya möjligheter!


 God fortsättning på det nya året...2013!!
Vi njuter av jullov hela familjen! Vi leker, busar, pysslar, ser film, läser och har det gott. Det är så skönt att kunna gå och skrota i pyjamas halva dagen utan att det gör något!:)

Trots att det bara snart gått 3 dagar på det nya året så har jag hunnit pyssla en massa! Skoj!!! I år har jag lovat mig själv att fota allt jag gör och det mesta ska jag försöka visa här i bloggen. Jag var väldigt slarvig förra året och fotade inte ens hälften och visade inte ens en bråkdel här i bloggen...men nu ska det bli nya tag!!

Det kommer att bli en levande blogg 2013!! Jag har redan nu planer för att blogga lite mer personligt...det kommer så klart bli mycket scrapbooking men också heminredning, kultur och bakning som också är stora intressen för mig. Mitt ledord för år 2013 kommer att vara FÖRÄNDRING! Förändring av både smått och stort...spännande!! Jag vill må bra...inte bara fysiskt i kroppen utan må bra på alla plan. Det innebär att äta bra hälsosam mat, motionera i någon form varje dag, få tillräckligt med sömn, ta hand om mig själv, läsa böcker, inte skjuta upp saker, sluta ha dåligt samvete, vara ute i god tid, inte stressa, njuta av vardagen, uppleva saker med familjen, rensa och få ordning i hemmet...ja listan är lång på förändringar jag vill göra!

Jag vill också även detta år KONSUMERA MINDRE...det låter tråkigt men jag vill minska på berget av saker. Dvs inte köpa några onödiga prylar utan tänka efter en eller två gånger om vi verkligen behöver saken. Sy och fixa saker på egen hand till hemmet...jag har redan massor med idéer och material finns här hemma. Jag ska försöka mig på ett KÖPSTOPP av scrapsaker och istället fokusera på att använda saker jag har! Detta gick ganska bra förra året och i år ska det gå ännu bättre...:)

Jag vill också UTVECKLAS KREATIVT så som att utveckla min scrapstil och testa en massa nytt...hur jag ska göra det kommer i ett annat inlägg...

Jag har avslutat mitt uppdrag hos Creativica och vill tacka Karin för min tid där!

 Välkomna tillbaka i morgon!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som dom förändringarna passar på många......ja iallafall passar det mesta mig också!:)
Det låter som vettiga saker, även att konsumera mindre.....är ju ingen storshoppare men kan alltid bli bättre på att tänka efter före om man verkligen vill/behöver vissa saker.....att tänka på både miljö o plånbok.....
Ska bli kul att följa din fina blogg framöver!
Dina layouter är såååå fina och kreativa!
Önskar dig ett gott nytt år!
Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails