11 januari 2013

En älvmamma - Mixed media


 Nu under eftermiddagen hoppade jag på en utmaning på Facebook...en Mixed Mediautmaning i gruppen En kväll - en utmaning. Utmaningen löd...

Skapa din egen älvmamma som ska stötta dig i ditt skapande när du tvivlar på dig själv.

Jag fick genast en idé i huvudet om en liten canvas som kan pryda väggen i mitt pysselrum...så jag skyndade mig hem och började genast...plötsligt hade det gått två timmar och det var dags att hämta hem barnen. Och jag var precis klar!

Det är ju omöjligt att ta foton nu i mörkret...så därför är inte bilden den bästa...

 Mixed media betyder att man blandar olika material och tekniker på sitt alster...här har jag använt mönsterpapper, gesso, akrylfärg, gelatos, PITT big brush, stämplar, svart penna, rubons, filt och stickles.

Nu blir det Tacomiddag här hemma...det är ju fredag!!:)

2 kommentarer:

Katja/MezzaNotte sa...

oh, sååå söt tavla. Gillar verkligen att den är rosa, söt och ser så där gosig ut...

Kram Katja

Monica =) sa...

Men åhhh så fin den blev din tavla!!! Härligt sann text o underbar liten filur du skapat <3

Glada hälsningar Monica

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails