16 maj 2012

Presenten

I december fyllde min kära make, Magnus 50 år…vad ger man till någon som redan har allt? Jag gjorde en tavla till honom och så fick han en Romantisk weekend i Trosa av mig. Det blev uppskattat!! Jag tycker att den nya trenden med Mixed Media är rolig och har testat lite grann…bland annat på tavlan till Magnus. Jag klistrade fast pappersbitar på en canvas och målade sedan över tunnt med vit Gesso. Därefter gjorde jag ett hjärta av röda spillbitar och sen gick jag loss med stämplar, rub-ons, akrylfärg, modeling paste och en svart penna. Allt för att skapa struktur och olika lager. Jag avslutade med ett rött hjärta i filt och några textremsor.





Det var sååå roligt att göra denna tavla så det lär bli fler…

Önskar er alla en riktigt fin Kristi Himmelsfärdshelg!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails