2 april 2010

Hur gör jag?

Jag har fått en fråga om hur jag gör mina Tri shutter cards. Jag skär ett cardstock på häften 15 x 30 cm. Bigar sedan på fyra olika ställen 5, 10, 20 och 25 cm in på kortet. Sen vänder jag på kortbasen och skär två skåror från den första bigningen till den sista, 4 cm in på kortet. Sen är det bara att vika ihop kortet med varannan bigning bakåt och varannan framåt...hoppas att ni förstår vad jag menar...;)

Jag gjorde ett kort till en av utmaningarna till Stellas WinterFun tävling. Alla papper och många av dekorationerna kommer från tävlingskitet.


Jag hoppas att ni alla har haft en trevlig Långfredag! Det har jag haft!!:)

1 kommentar:

Millis sa...

Åh vad bra! Jättebra förklarat, nu äntligen kanske jag törs prova mig på den här vikningen ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails