26 februari 2013

Kalasfin


 Ååhhh...vad det är roligt med alla vårnyheter som har kommit i scrapvärlden. Här hemma hos mig pysslas det för fullt med allt nytt och ideérna sprutar...

Idag tänkte jag visa ytterligare en layout i storkel 12" som är gjord med enbart papper från ett 6"-block. Jag har använt papper från Glitz Designs nya kollektion Love you mandly.



Bakom fotografiet har jag stämplat med en av Glitz nya superläckra rullstämplar.  Det blev lite guldstänk med Heidi Swapps Color Shine också. För att rama in layouten lite så målade jag kanten med lite akrylfärg.


Den söta ugglan kommer från Prima och den vackra lilla doilyn som sticker ut under cirkeln är en nyhet från Cherry Lynn Design. Jag dekorerade med snygga stickers från MME och utstansade hjärtan.



Jag har använt följande material:

Cardstock: Vit
Mönster papper: Glitz Designs nya kollektion Love you mandly, storlek 6 x 6
Dekorationer: Träuggla från Prima, blingstenar, stickers från MME
Dies: Cherry Lynn designs, Sophie´s Heart Mini Doily DL238
Stämpel: Tiny Roller Doodle Lace från Glitz
Färg: Color Shine Gold Lame

Allt material kommer från Engströms Artstudio!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin layout du gjort!
Jag funderar på att göra ett "Project life"album i år. Tråkigt bara att materialet inte går att få tag i här i svenska scrapbutiker förrän i maj....(hos Scrap-Perra)...
Jag undrar om du bara använder kitet med papper/kort som man köper till eller skär du även till egna papper som du har hemma och blandar??
Skulle vara så kul att dokumentera o scrappa varje vecka ett helt år!
Tack för att du delar med dig av dina fina alster här!:)
Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails