12 februari 2013

Årets första layout för Engströms Artstudio

Då var det äntligen dags att få börja blogga lite läckra nyheter för våren! Jag fick hem ett helt underbart paket från Engströms Artstudio med en massa fint!! Nu sprutar ideérna och det ska bli sååå roligt att testa allt det nya. Ni har väl inte missat allt snyggt som kommit ut och som kommer här framöver...

Jag fick hem ett 6" block med härliga papper från Glitz Designs nya kollektion Love you mandly. Eftersom det är Alla hjärtans dag på torsdag så ville jag göra något med hjärttema...det blev en liten kärleksförklaring till min älskade lilla Siri...


 Tänk att hon var så liten för bara 3 år sedan!♥ Jag valde att göra en 12" layout med 8 olika papper från blocket med 6" papper. Eftersom ett av papprena hade text så fick det bli rubriken på layouten...To know you is to love you.


Jag stansade ut hjärtan med dies från Cherry Lynn Designs Heart to Heart. De sydde jag fast med symaskinen och dekorerade med en knapp.


Jag stansade även ut Doilys med en dies från Cherry Lynn Designs. Bakom fotografierna stack jag ner några små journalingrutor som jag klippte ut från ett papper i blocket.


 Jag sydde ihop små utstansade cirklar som fick bli en dekoration längst ner på sidan. Den läckra tejpen med blå hjärtan kommer också från Glitz.


Jag har använt följande material:

Cardstock: Vit
Mönster papper: Glitz Designs nya kollektion Love you mandly, storlek 6 x 6
Dekorationer: Tejp från Glitz Love you mandly Dies: Cherry Lynn designs, Heart to Heart Lace Doily DL106 och French Pastry DL102

Allt material finns hos Engströms Artstudio!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails