3 april 2011

Påsk hos Kortmakaren

Denna vecka och nästa kommer vi att massor av påskinspiration i Kortmakarens blogg. I går var det min tur att visa några kort som jag har gjort...

På det första kortet stämplade jag fyra gånger med den fina stämpeln Ägghalva. Jag färglade ägghalvorna, klistrade fast stämpelmotivet på en bit svart cardstock och sydde sedan en dekorativ söm med symaskinen. Till sist monterade jag allt på en vit kortbas.




På det andra kortet har jag stämplat Musical Collage från Hero Arts som bakgrund och färgat in den med Distressdynor med hjälp av Ink Blending Tool. Den gulliga stämpeln Påskpuss färglade jag och klippte ut och klistrade fast på bakgrunden. Pratbubblan ritade jag på fri hand och stämplade med Puss i påsk.




Jag dekorerade kortet med ett vackert grönt band Scalloped Trim och några blingstenar.




Jag önskar er alla en fortsatt trevlig Söndag!

1 kommentar:

A'laEmmeli sa...

Åh vilka härligt påskglada kort du gjort. Gillade verkligen idéen med ägghalvorna som blev i "Andy Warhol"-stuk ;).

Har glömt att svara angående utställningen, det va riktigt god respons tycker jag. Många hade inte en aning om att jag sysslade med scrapbooking (trots att Vrigstad är både litet och skvallrigt ;)) men de va impade men många tyckte väl och undrade hur jag hade tiden till det. Det va en riktigt rolig grej att ha gjort i alla fall och det gjorde att jag fick tummen ur att altra och göra kort som jag så gott som aldrig gör annars! :D Kram på dig! ♥ Emmeli

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails