17 april 2010

En gul blomma

Kortmakaren har fått in många fina stansar från Punch Bunch. Med dessa är det både lätt och roligt att göra egna blommor. Det är också ett billigt sätt att göra blommor på eftersom man kan använda spillpapper. Man kan stansa både i cardstock och i mönstrat papper. Man kan variera sina blommor i det oändliga vilket är sååå roligt! Under veckan har jag visat några enkla sätt att göra blommor med stansarna från Punch Bunch i Kortmakarens blogg.

Här är en typ av blomma som jag har gjort med hjälp av stansarna...



Nedan beskriver jag hur jag har gjort den här blomman:



Jag har stansat ut blomdelar i olika storlekar och några solar som jag tänker ha i mitten. Jag viker till alla kronbladen och chalkar dem med en stämpeldyna i gult. Solarna i brunt papper som ska sitta i mitten chalkar jag med brun stämpelfärg och klipper små jack i så att de går att forma till. Till sist gör jag hål med en nål och sätter fast allt med en brads i mitten.



Blomman hamnade på ett enkelt kort tillsammans med några blad utstansade med Rock Fern Large och Rock Fern Mega. Fjärilen kommer från stämpelplattan Sirlig vår.

Fler typer av utstansade blommor finns att se i Kortmakarens blogg.

Missa inte att Kortmakaren har 25% på alla stansar från Punch Bunch. Gäller 12-18/ 4. Med reservation för slutförsäljning.

1 kommentar:

Sari Hänninen sa...

tack för din kommentar, Helen! Den värmer skall du veta!

Vad kul att du gillar mina videor... Jag skall försöka att bli ännu bättre på dem, och inte bara nöja mig med första utkastet... :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails